İnovasyon Nedir?

Halk arasında yenilik/yenileşme anlamlarında kullanılan inovasyon; yeni ve fikir ve buluşların ekonomik alanlara uygun hale getirilmesidir. Türk Dil Kurumu (TDK) sözlüğündeki inovasyon karşılığı ise “yenileşim” olarak belirtilmiştir. İnovasyon konusundaki en etkili tanım ise OECD ile Eurostat’ın birlikte yayınladığı Oslo Kılavuzu’nda bulunmaktadır;

“İnovasyon, yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün (ürün veya hizmet) veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin veya iş uygulamalarında, iş yeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır.”

Kendi içerisinde birçok alanı bulunan inovasyonun temeldeki anlamı değer katmaktır. İnovasyon denildiğinde akla fikirlerin ortaya çıkması, uygulanması ve patent alınması süreci gelmektedir. Bu sürecin daha kolay bir hal alabilmesi için çeşitli uygulamalar yapılmaktadır. Kişilerin sahip olduğu inovatif düşünme yeteneği ile var olan ürünler yeni bir hal alabilir ve herkese yararlı bir şekilde kullanıma sunulabilir.

İnovasyon çeşitleri beş temel başlık altında toplanır. Bunlar şöyle sıralanabilir;

  • Ürün İnovasyonu
  • Pazarlama İnovasyonu
  • Hizmet İnovasyonu
  • Organizasyonel İnovasyon
  • İş Modeli İnovasyonu